Политическо лидерство, маркетинг и реклама в условията на предизборна кампания
Курсът дава възможност за придобиване на знания по целия процес на организация и управление на политически събития, анализ и реакции в ситуации, обработка на информация, планиране и прогнозиране в сферата на политиката. Курсът обхваща също аспектите на връзката между политиката и медиите в исторически и теоретичен план. Курсът дава познания за различните техники и технологии на политическо действие чрез масовата комуникация и практически умения за работа в сферата на политическата комуникация в различни условия - кампания, текуща дейност в партии и институции, медиа планиране и др.
Цели
Преминалите обучението участници ще могат:
Да организират политически кампании, масови събития, обучения;
Да анализират политически събития, кампании, кризисни ситуации;
Да оценяват ефективността на кампаниите, критични точки в свои действия и действия на конкурентите, възможните подходи към целеви групи;
Да използват средствата на политическия мениджмънт за организация на цялостния процес по планиране, организация, провеждане и отчет на политическо събитие, кампания и др.;
Да разбират основните категории и понятия на политическата комуникация;
Да интерпретират смисъла на медийните политически съобщения;
Да познават положителните и отрицателни ефекти при използването на отделните методи и методики за анализ на медийни съобщения;
Да прилагат познанията си по политически комуникации при използване на конструиране на комуникационни стратегии, анализът им и прилагането на различни техники на манипулации;
Да придобият начални умения за работа като медийни консултанти и имиджмейкъри на политици и като политически коментатори.
Съдържание
МОДУЛ 1 - ПОЛИТИЧЕСКИ МЕНИДЖМЪНТ - 20 часа
1. Организация и управление на екип
2. Планиране, осигуряване и организация на събития
3. Управление на конфликти и кризисен мениджмънт
4. Организация и управление на кампания
5. Финансово осигуряване и планиране
МОДУЛ 2 - ПОЛИТИЧЕСКИ МАРКЕТИНГ - 10 часа
6. Работа с информация, анализи, изследвания, полит. документи
7. Работа с целеви групи
8. Работа с кандидатите, изграждане на образ
МОДУЛ 3 - ПОЛИТИЧЕСКА РЕКЛАМА И ПР - 20 часа
1. Политически комуникации в България - 1990-2008. Медиите в рамките на предизборните кампании.
2. Политическа реклама - история и модели и добри практики. Реклама - същност и определения. Ефективната реклама (по Огилви).
3. Политическа реклама - същност и определения. Прийоми и методи на политическата реклама.
4. Видове политическа реклама. Видове агитационни материали. Слоуганът в политическата реклама.
5. Пропаганда. Политически ПР. Лобизъм. Пъблик афеърс.
6. Политически имидж. Същност и техники за изграждане. Средства за въздействие.
7. Невербалната комуникация като фактор при изграждане на ефективен имидж.
8. Политика и политическо говорене в СМК. Регламентации в комуникациите.
9. Публична личност и публичност. Съвременни политически митове.
10. Масмедии и масово общество. Спорт и политика.
Методи на обучение
Лекционните курсове са придружени от презентации. В тренингите се набляга на практическо изпълнение на задачи по групи, симулации, решаване на казуси, ролеви игри, обсъждане на реални примери и материали и др.
Материали
Участниците получават презентации, илюстративни материали, казуси.
Продължителност
50 часа. Обучението ще се проведе в три последователни уикенда, по 8 часа на ден.
Начало на курса
4 април 2009 г.
Оценяване и сертификат
Участниците полагат изпит, състоящ се в писмено решаване на казус, подготовка на документ или на план-сценарий за събитие.
Участници
Курсът е подходящ за хора с интерес и познания в сферата на политиката, международните отношения, социологията, психологията. Необходимо е участниците да са информирани за текущата политическа ситуация и новини.
Преподаватели
д-р Росен К. Стоянов
д-р Бистра Мизова
д-р Георги Проданов
Нора Стоичкова
Лиляна Загорчева
Ресурси
Национални и регионални медии.
Буруджиева, Т., Канева, Л. Политически маркетинг. Сиела, С., 2007
Канев, Д. Политически мениджмънт. Фондация "Фридрих Еберт", С., 2001.
Кашлев, Юрий Б. - Масовата информация и международните отношения, Москва, Международни отношения, 1981 г.
Най, Джоузеф С. - Международни конфликти: Теория и история, София, Прагма, 1998 г.
Сартори, Дж. -Теория на демокрацията, т.I и т.II, Център за изследване на демокрацията, София, 1987/1992 г.
Blumer, Jay G. et McQuail, Denis -Television in Politics: It‘s Uses and Influence, London, Faber&Faber, 1968.
Crisell, Andrew - Understanding Radio, London, Methuen, 1986.
Ellis, Andrew - The Psychology of Language and Communication, New York, Guilford, 1986.
Fisher, Glen - American Communication in a Global Society, Norwood, New York, Ablex, 1979.
Gerbner, George - Violence and Terror in the Massmedia, Paris, UNESCO, 1988.
Keane, John - The Media and Democracy, Cambridge, Polity Press, 1994.
Meadow, Robert G. - Politics as Communication, Norwood, New York, Ablex, 1980.
Origins of Terrorism: Psychologies, Ideologies, Theologies, States of Mind, Ed. by Walter Reich, Cambridge University Press, 1992.
Цена: 420 лв.
В цената са включени учебни материали, обяд, кафе-пауза, издаване на сертификат.
Курсът се предлага с 10 % отстъпка за студенти.
За записване и повече информация:
0884 801 200
Емилия Хубавенска
2 коментара:
прочетете целия блог, доста добър
Благодаря за интересната информация
Публикуване на коментар