сряда, 25 юни 2008 г.

Ред на влизане при устни изпити

Не знам дали аз съм компетентният орган за вземане на подобни решения, не вярвам обаче, че всеки друг има право да взима такива - нито Поли, нито пък инициаторите на днешните списъци.

Изчаках да минат няколко часа от изпита, за да може да се оталожат емоциите след него и затова сега пиша тази публикация. Мислех в началото, че списъците са най-рационалният вариант - идва човек, води се списък, всеки чака еднакво време - няма проблем. Оказа се обаче, че приложението на този метод е неефикасно и моето мнение клони вече в полза на влизането по факултетни номера. Ще ви кажа и защо.

1. Трябва да има единна система за влизане на изпит. За днешния изпит по Основи на икономическата теория например всички знаеха, че ще се влиза по факултетни номера, а се оказа нещо съвсем различно - участието във вземане на решение за списъци на 15-20 души НЕ е достатъчният кворум. Имаше много колеги, които бяха неприятно изненадани, включително и аз. Така никой не може да си направи сметката кога да дойде, всички чакат.

2. Системата за влизане по списък "Пу съм първи!" се оказва неефикасна. Всъщност имаше някакъв резон в нея, но това трая първия час. Както каза една колежка, "Едни отзадзе минаха отпредзе". Много от хората загубиха реда си, настана пълна анархия при влизането, започна да се насажда още по-голямо напрежение между колегите.

3. Системата за влизане по факултетни номера е по-рационална. След една година пребиваване във ФЖМК разбираме, че не съществува никаква логика в него, но ето че всъщност са ни направили услуга като са ни подредили по факултетни номера. Тези номера не служат, само за да се вписват в някакви бумаги, и затова трябва да се възползваме от тях. Всеки знае горе долу колко номера има след него и преди него и с проста аритметика може да се изчисли приблизителния час на реалното му изпитване. Да предположим например, че изпитът започва от 10 часа сутринта, средно на човек в най-добрия случай се падат по 5 минути (в практиката на ФЖМК не съм забелязала да се изпитва за по-малко), а аз съм например 20-тият човек, който трябва да бъде изпитан. Това означава, че вместо в 10, аз ще дойда в 11:30 като в най-лошия вариант ще чакам 1 час (много по-различно е от 3 часа и половина, нали?).

Относно влизането по факултетни номера отзад напред. На мен лично не ми пречи да дойда в началото или в края на деня. Но смятам, че щом се опитваме да толерираме последните номера, трябва да толерираме и средните, а в случая не го правим.

Това е моето скромно мнение по въпроса. Мисля, че моите аргументи заслужават вашето внимание. За да го провокирам, като администратор на сайта (който явно не си върши много съвестно функциите) съм ви изпратила имейл-покана за сътрудници в блога. Това няма да ви обремени по никакъв начин, освен че ще можете да изразявате своето отношение тук свободно без да се налага някой да одобрява коментара ви.

Апелирам ви да се отнесете сериозно по въпроса обаче.

Поздрави,
Криси Стоянова

9 коментара:

Diana каза...

Напълно резонно!!! Не може наистина всеки път да е различна системата, просто е налудничаво.
Съгласна съм, че всеки иска да мине първи (може да иска и последен, не знам), но нека поне се опитаме да спазваме някакъв логичен ред. Всичко в тази държава е наопаки, но нали уж в нас е бъдещето. Ами нека тогава покажем малко организация.
А и досега не ми се е случвало (ПОЧТИ) да видя да не пуснем някого, който има важен ангажимент или работа, да мине по-рано. (МАКАР ЧЕ И ТЕЗИ СЛУЧАИ НЕ СА ИЗКЛЮЧЕНИЕ ПРИ НАС). Дано наистина се стегнем и да спрем да се изнервяме взаимно.

Diana каза...

И да добавя още нещо по повод редактирането. Защо досега не се пръкна идеята да минаваме отзад-напред при изпити, които започват в 9 сутринта??? Явно не ви се става рано, а? И на нас, но такъв е животът! Нямам нищо против да се разменя с някой колега за ранните изпити, но защо чак сега решихте да прокарате въпроса???

Павлина Радославова каза...

Криси, написала си го хубаво, обаче аз обратно на теб стигнах до извода, че е по удачно да се правят списъци, не за друго, а защото отиваш - пишеш се под номер 30 да речем и си влизаш с този номер, при това положение всеки може да прецени кога да дойде също, без да се притеснява, че е малък, голям или среден номер. При факултативните номера винаги има недоволни, въпросът беше да не са все едни и същи, също както и на теб на мен не ми е проблем да дойда и в 8 сутринта и в 5 след обяд. ПРосто хората мислят единствено за себе си и смятат своето положение за изключително, в това число включвам до някаква степен и себе си. ПРоблемът днес за мен дойде от това, че всички знаеха, че ще се влиза по номера, а някои хора казаха не... проблема не е в системата, а в изпълнението й.
@Диди, не аз по мое желание, заповед или каквото там съм го написала и се налагам - вчера Рали ми писа може ли да напишеш да минаваме така в неделя и аз и казах ок, може би грешката ми беше, че аз се подписах под това изказване...

Хора, не си заслужава да спорим и да се ядосваме за такива неща... просто ни трябва по-добра координация и организация. И уважение, щото без него нищо не става...

Анонимен каза...

Нека и аз да кажа нещо по въпроса. Първо, вчера или онзи ден някой ми прати линк към блога, където прочетох информацията за влизането по факултетни номера. Съответно решението(който и да го е взел) е взето в неприсъствието на всички останали. Аз не съм несъгласен с него, но има хора, които не четат написаното в блога и съответно от там идват и част от проблемите. Има хора, които се правят на луди и други, които просто не са съгласни с написаното(тъй като повечето не приемат някой си да взима решения вместо тях). Винаги ще има такива, каквата и система да се прилага. Прекалено сме много, за да можем да се разберем без да си крещим, псуваме и каквото там се сетите.
Второ, аз съм съгласен с Криси, че факултетните ни номера не са само "затворническите ни наименования" в СУ. Недоволни обаче ще има! Един такъв случай като днешния стига на човек да му се скъсят нервите със 100% и всеки път тези изпълниния ще провокират недоволство, и всеки път в блога ще излизат мнения като на Криси и Поли, които са точно толкова еднакви колкото хавлията ми за баня и мивката в кухнята..Скъпи колеги..оправия няма!!

Руми каза...

Ей, мили хора, Вие не разбирате ли, че е доста неудобно и нецивилизовано да идваме всички в началото на всеки изпит и да се записваме? Нека се уважаваме - не сме стадо от 70 що-годе интелигентни животинки. Ако толкова Ви пречат тези факултетни номера и искате списъци, нека поне тези списъци се правят поне ден по-рано. Така всеки ще може по-ефективно да си планира деня. Нали??

Кристина каза...

Поли, не е така, защото със списък ти се налага двойно ходене до факултета, а с номера просто си изчисляваш горе долу времето за влизане... Още повече, че видя днес какво стана със списъците. Тази система дава дефекти, защото когато дадеш организацията не на 1 или 2-ма души, а на 70 никога няма да се получи такава. Учили сме по социална психология за маси... А когато преследват един и същи интерес... Трябва нещата да се координират от друга инстанция, т.е. когато се подреждаме по факултетни номера ние не си позволяваме същите своеволия, както при списъците...

Анонимен каза...

Според мен цялата работа идва оттам, че се опитваме взаимно да се надлъгваме, кой ще е по-напред, дай да прецакаме колежката или колегата и така ще ни е по-добре. Аз лично мисля, че каквото и да направим, винаги някои ще бъде ощетен, но ако в крайна сметка намерим консенсус, предлагам да няма неща от рода на някой си бързал за нещо си и е говорил с двама души от примерното двадесетимата пред него и тези двама се съгласили да го пуснат, но другите не знаят какво става и се получават скандали. Аз видях този цирк по време на изпита по ПР - след страшно приятното чакане да ми дойде реда и изопването на нервите ми до краен предел, се появиха хора, които се разбраха с някои колеги и прередиха мен и други хора също и наистина не беше коректно. Разбирам, че на всеки може да му изкочи нещо неочаквано, да му се наложи наистина да бърза, но тогава е по-редно да говори с всички хора, които со преди него по фак.номер и да се разберат. Трябва да проявяваме взаимно разбиране и да решим по какъв начин ще се осъществява влизането ни за да можем спокойно да планираме времето си.

Кристина каза...

Мрън, мрън, мрън... Не приключихме ли с тая тема? Според мен трябва да се влиза по факултетни номера без излишни лигавщини. Чакането е неминуемо, въпросът е да се чака по-малко. Всеики може да каже, че има неотложен ангажимент... А пък е трудно да минеш да разговаряш с 20 души, още повече че почти всички отговарят отрицателно...

Gallagher каза...

Вие и в магазина ли така се предреждате, бе? Аз принципно съм "за" факултетните, ама не ми пречи и да идвам по-късно, стига наистина да знам точно кога по-късно.